Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Celebritizace sportovců v médiích na příkladu lyžařky Kateřiny Neumannové
Grapová, Klára ; Macková, Veronika (vedoucí práce) ; Turková, Kateřina (oponent)
Bakalářská práce "Celebritizace sportovců v médiích na příkladu lyžařky Kateřiny Neumannové" se zabývá fenoménem celebrit, zejména těch sportovních. Věnuje se rovněž konceptu padlých sportovních hrdinů. Shrnuje teoretické poznatky o celebritizaci, zpravodajských mýtech, rámcování, a o sportovní žurnalistice jako o důležitém nástroji pro konstrukci sportovních hvězd. Hledá rozdíly mezi klíčovými obdobími v životě Kateřiny Neumannové, zabývá se tedy olympiádou v Naganu 1998, olympiádou v Salt Lake City 2002, po které oznámila mateřskou pauzu, olympiádou v Turíně 2006, kde získala svou jedinou zlatou olympijskou medaili a mistrovstvím v klasickém lyžování v Liberci 2009. Výzkum, který proběhl pomocí kvantitativní obsahové analýzy a hloubkového polostrukturovaného rozhovoru s Kateřinou Neumannovou zkoumá, jak se měnil status celebrity sportovkyně v čase, s jakými tématy byla spojována a jaké celebritizační prvky lze ve zkoumaných textech najít. Výzkumný vzorek obsahuje 862 článků.
Efekt využití sportovních osobností jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace v regionu Praha
Voráček, Josef ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Tomek, Gustav (oponent) ; Gregar, Aleš (oponent)
Název: Efekt využití sportovních osobností jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace v regionu Praha Cíl: Hlavním cílem disertační práce je prostřednictvím marketingového výzkumu zjistit, zda a jaký efekt má využití sportovních osobností v marketingové komunikaci firem jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace, tzv. generace Y, v regionu Praha. Metody: V disertační práci je využito dotazníkového šetření a následných skupinových diskusí. Pro tvorbu dotazníku slouží jako podklad americká verze původního dotazníku autorů BUSH, MARTIN, BUSH (2004). Dotazník nejdříve podstupuje proces transkulturního převodu, při kterém je využito metody modifikovaného přímého překladu a dále konfirmatorní faktorové analýzy. Toto šetření zahrnuje vzorek 416 respondentů, kteří jsou studenty pražských středních a vysokých škol. Skupinové diskuse jsou provedeny se čtyřmi skupinami čítajícími celkem 41 respondentů. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že využití sportovních osobností v marketingové komunikaci u generace Y nemá prokazatelný efekt na pozitivní ústní komunikaci ("word-of-mouth") a na tendenci k přechodu ke konkurenci, střídání značek, chování při nespokojenosti se značkou (firmou). Na loajalitu ke značce může mít tento komunikační nástroj nepřímý pozitivní efekt ve formě...
Sportovní celebrity v pozdně moderní společnosti
Šigut, Michal ; Numerato, Dino (vedoucí práce) ; Kolomoiets, Maksym (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem sportovních celebrity v pozdně moderní společnosti. Konkrétně se věnuje teoretickému uchopení a představení sportovních celebrit, jako významných společenských osobností, které se s rozvojem technologií a rostoucímu mediálnímu zájmu těší stále větší veřejné pozornosti a popularitě. Práce se také zabývá zkoumáním vnímání sportovních celebrit mladými lidmi ve věku od 18 do 30 let. Kvantitativní výzkum byl prováděn pomocí internetového dotazníku, který byl následně analyzován. Výsledky analýzy poskytují náhled na dnešní sportovní celebrity očima mladých respondentů, vysvětluje, jakým způsobem tyto celebrity vnímají, jak jsou pro ně významné v porovnání s ostatními mimo-sportovními celebritami, zdali jsou pro tyto respondenty životní inspirací, či které aspekty jsou podle nich nejdůležitější k přeměně sportovce ve sportovní celebritu.
Komparace vlivu sportovců a blogerů na nákupní preference studentů středních škol
Bernardová, Martina ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Ruda, Tomáš (oponent)
Název: Komparace vlivu sportovců a blogerů na nákupní preference studentů středních škol Cíle: Hlavním cílem diplomové práce je prostřednictvím marketingového výzkumu porovnat míru vlivu sportovců a blogerů na nákupní preference studentů středních škol. Metody: V diplomové práci je využito dvou na sebe navazujících metod. První z nich je metoda dotazníkového šetření zahrnující 508 respondentů, kteří byli během výzkumu studenty středních škol. 32 respondentů rozdělených do dvou skupin se zúčastnilo i druhé metody, kterou je focus group. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že ve všech zkoumaných oblastech, mají sportovci větší vliv na nákupní preference studentů středních škol než blogeři. Nejvýraznější rozdíly v efektivitě vyplynuly ze samotného porovnání obou skupin respondenty. Klíčová slova: marketingová komunikace, nákupní chování, referenční skupina, generace Z, sportovní celebrita, influencer
Využití sportovců v televizních reklamách v ČR
Bernardová, Martina ; Pecinová, Markéta (vedoucí práce) ; Voráček, Josef (oponent)
Název: Využití sportovců v televizních reklamách v ČR Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce je prostřednictvím kvalitativních metod zjistit vnímání a názory vybraných spotřebitelů na účinkování současných či bývalých sportovců v televizních reklamách. Metody: Bakalářská práce využívá tří na sebe navazujících kvalitativních metod. První využitou metodou je hloubkový rozhovor pomocí návodu, na který navazuje diskuzní skupina. Toto šetření zahrnuje vzorek 7 respondentů, kteří spadají do generace Y. Poslední částí výzkumu je hloubkový rozhovor s otevřenými otázkami sestaven pro sportovce, který účinkoval v televizní reklamě. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že využití sportovců v televizních reklamách má u respondentů, kteří spadají do generace Y, celkově pozitivní ohlasy. Respondenti od těchto reklam očekávají vhodné spojení sportovní osobnosti s výrobkem či značkou, využívání propagovaného produktu sportovcem, profesionálně vytvořenou reklamní kampaň a ve stejné kvalitě vystupování sportovce před kamerou. Klíčová slova: marketingová komunikace, reklama, komunikační média, sportovní celebrita
Vliv sportovních celebrit na nákupní preference studentů pražských středních a vysokých škol
Daňková, Michala ; Voráček, Josef (vedoucí práce) ; Musálek, Martin (oponent)
Název práce: Vliv sportovních celebrit na nákupní preference studentů pražských středních a vysokých škol Cíle práce: Zjistit vliv sportovních osobností na nákupní preference studentů pražských středních a vysokých škol. Metoda: Pro marketingový výzkum je zvoleno písemné dotazování. Výběrovou jednotku tvoří studenti pražských středních a vysokých škol, kteří byli vybráni pomocí vhodné příležitosti. Výsledky: Z výsledků výzkumu nebylo jednoznačně prokázáno, že využití sportovních osobností má pozitivní efekt na spotřebitelské preference studentů SŠ a VŠ. Veškerá získaná data jsou uspořádána do tabulek a grafů ve výsledkové části. Klíčová slova: Marketing, marketingová komunikace, marketingový výzkum, nákupní chování, spotřebitel, zákazník, sportovní celebrita.
Efekt využití sportovních osobností jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace v regionu Praha
Voráček, Josef ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Tomek, Gustav (oponent) ; Gregar, Aleš (oponent)
Název: Efekt využití sportovních osobností jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace v regionu Praha Cíl: Hlavním cílem disertační práce je prostřednictvím marketingového výzkumu zjistit, zda a jaký efekt má využití sportovních osobností v marketingové komunikaci firem jako referenční skupiny na nákupní preference mladé generace, tzv. generace Y, v regionu Praha. Metody: V disertační práci je využito dotazníkového šetření a následných skupinových diskusí. Pro tvorbu dotazníku slouží jako podklad americká verze původního dotazníku autorů BUSH, MARTIN, BUSH (2004). Dotazník nejdříve podstupuje proces transkulturního převodu, při kterém je využito metody modifikovaného přímého překladu a dále konfirmatorní faktorové analýzy. Toto šetření zahrnuje vzorek 416 respondentů, kteří jsou studenty pražských středních a vysokých škol. Skupinové diskuse jsou provedeny se čtyřmi skupinami čítajícími celkem 41 respondentů. Výsledky: Výsledky výzkumu ukazují, že využití sportovních osobností v marketingové komunikaci u generace Y nemá prokazatelný efekt na pozitivní ústní komunikaci ("word-of-mouth") a na tendenci k přechodu ke konkurenci, střídání značek, chování při nespokojenosti se značkou (firmou). Na loajalitu ke značce může mít tento komunikační nástroj nepřímý pozitivní efekt ve formě...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.